Kącik logopedy

„Mowa dana jest nam po to, żeby wyrażać  myśli”

L.M. Montgomery

 
Nasza szkoła zapewnia opiekę logopedyczną dzieciom z oddziałów przedszkolnych oraz uczniom klas I-VI. Terapia odbywa się za pomocą tradycyjnych metod, jak i za pomocą zabaw i gier logopedycznych, a także w oparciu o nowoczesne programy multimedialne do terapii mowy.

RADY LOGOPEDY :

  • Rozwój mowy dziecka przebiega do 5. roku życia.
  • Ustawienie aparatu artykulacyjnego bez większych problemów odbywa się do 13. roku życia.
  • Jeżeli  dziecko ma kłopoty  logopedyczne - nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy.
  • Aby usprawnić aparat mowy, wystarczy ćwiczyć z dzieckiem 5-10 minut dziennie według wskazówek logopedy.
  • Niezwykle ważna jest systematyczność w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Im wcześniej zaburzenia mowy będą wykryte i ustalony zostanie tok postępowania, tym terapia będzie skuteczniejsza.
  • Mowa w dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenie  w nauce.

Bez zaangażowania Rodziców każda terapia skazana jest na porażkę.

Drodzy Rodzice!

 Pozwólcie robić dziecku miny przed lustrem -  ćwiczcie język, wargi, policzki i żuchwę!

  • Nie rozdrabniajcie dziecku pokarmów, a nauczy się ono prawidłowo gryźć i połykać.
  • Bądźcie cierpliwi i opanowani! Terapia często bywa długotrwała.
  • Dostrzegajcie nawet najmniejszy sukces dziecka !
  • Nie korygujcie wymowy dziecka przy kimś!
  • Ćwiczcie w domu, w samochodzie, na spacerze i podczas zabawy!
  • Nie zmuszajcie dzieci do ćwiczeń podczas choroby czy złego samopoczucia!
  • Rozmawiajcie z dzieckiem!
  • Wysłuchajcie, co dziecko ma do powiedzenia!
  • Czytajcie dziecku  krótkie wierszyki, rymowanki, opowiadania, czasopisma dziecięce!
  • Ograniczcie oglądanie telewizji i gry komputerowe!

WYSOKIE   TECHNOLOGIE,  A  MOWA  DZIECI

TELEWIZJA:

  • nieprawidłowe wzorce mowy bohaterów kreskówek
  • świat przesiąknięty agresją i hałasem

TABLET,  LAPTOP:

  • mózg dziecka jest atakowany przez silne bodźce wzrokowe,więc rozwija się prawa półkula, a lewa półkula zostaje zahamowana, a to ona jest odpowiedzialna za rozwój mowy

ZABAWKI ELEKTRONICZNE:

  • uruchomiony jest odbiór prawopółkulowy, a zablokowana lewa-”językowa” półkula 
  • dziecko odbiera mowę jako kolejny dźwięk i ignoruje ją, a jej nie przetwarza

SKUTKI UŻYWANIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH PRZEZ DZIECI:

  • blokada rozwoju języka
  • trudności w koncentracji
  • lęk i agresja
  • problemy z prawidłową artykulacją
  • problemy z czytaniem
  • nadpobudliwość z powodu nadmiaru bodźców
  • problemy ze snem

 

Szanowni Państwo

 jesteśmy do Państwa dyspozycji w godzinach naszej pracy.

Kontaktować się z nami można przez e-mail lub telefonicznie.