Kącik logopedy
„Mowa dana jest nam po to, żeby wyrażać myśli”
L.M. Montgomery
Nasza szkoła zapewnia opiekę logopedyczną dzieciom z oddziałów przedszkolnych oraz uczniom klas I-VI. Terapia odbywa się za pomocą tradycyjnych metod, jak i za pomocą zabaw i gier logopedycznych, a także w oparciu o nowoczesne programy multimedialne do terapii mowy.
RADY LOGOPEDY :
- Rozwój mowy dziecka przebiega do 5. roku życia.
- Ustawienie aparatu artykulacyjnego bez większych problemów odbywa się do 13. roku życia.
- Jeżeli dziecko ma kłopoty logopedyczne - nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy.
- Aby usprawnić aparat mowy, wystarczy ćwiczyć z dzieckiem 5-10 minut dziennie według wskazówek logopedy.
- Niezwykle ważna jest systematyczność w wykonywaniu ćwiczeń.
- Im wcześniej zaburzenia mowy będą wykryte i ustalony zostanie tok postępowania, tym terapia będzie skuteczniejsza.
- Mowa w dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenie w nauce.
Bez zaangażowania Rodziców każda terapia skazana jest na porażkę.
Drodzy Rodzice!
Pozwólcie robić dziecku miny przed lustrem - ćwiczcie język, wargi, policzki i żuchwę!
- Nie rozdrabniajcie dziecku pokarmów, a nauczy się ono prawidłowo gryźć i połykać.
- Bądźcie cierpliwi i opanowani! Terapia często bywa długotrwała.
- Dostrzegajcie nawet najmniejszy sukces dziecka !
- Nie korygujcie wymowy dziecka przy kimś!
- Ćwiczcie w domu, w samochodzie, na spacerze i podczas zabawy!
- Nie zmuszajcie dzieci do ćwiczeń podczas choroby czy złego samopoczucia!
- Rozmawiajcie z dzieckiem!
- Wysłuchajcie, co dziecko ma do powiedzenia!
- Czytajcie dziecku krótkie wierszyki, rymowanki, opowiadania, czasopisma dziecięce!
- Ograniczcie oglądanie telewizji i gry komputerowe!
WYSOKIE TECHNOLOGIE, A MOWA DZIECI
TELEWIZJA:
- nieprawidłowe wzorce mowy bohaterów kreskówek
- świat przesiąknięty agresją i hałasem
TABLET, LAPTOP:
- mózg dziecka jest atakowany przez silne bodźce wzrokowe,więc rozwija się prawa półkula, a lewa półkula zostaje zahamowana, a to ona jest odpowiedzialna za rozwój mowy
ZABAWKI ELEKTRONICZNE:
- uruchomiony jest odbiór prawopółkulowy, a zablokowana lewa-”językowa” półkula
- dziecko odbiera mowę jako kolejny dźwięk i ignoruje ją, a jej nie przetwarza
SKUTKI UŻYWANIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH PRZEZ DZIECI:
- blokada rozwoju języka
- trudności w koncentracji
- lęk i agresja
- problemy z prawidłową artykulacją
- problemy z czytaniem
- nadpobudliwość z powodu nadmiaru bodźców
- problemy ze snem
Szanowni Państwo
jesteśmy do Państwa dyspozycji w godzinach naszej pracy.
Kontaktować się z nami można przez e-mail lub telefonicznie.