„Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię, rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję.
A czerwone dziś serduszko, wszystkim podaruję.”
14 lutego 2020 roku był dla Biedronek, z oddziału VIII, prawdziwym, czerwonym dniem miłości i przyjaźni. Dzieci wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami m.in.: szukały drugiej połówki serca, rozwiązywały zagadki dotyczące bohaterów bajek oraz wykonali własną walentynkę dla rodziców. Nie zabrakło oczywiście sercowych kolorowanek, spontanicznych emocji oraz pozytywnych uczuć. Na koniec tego czerwonego dnia każde dziecko otrzymało walentynkę zrobioną przez siebie oraz balonika do domu. Dzień Walentynowy w grupie Biedronek z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń.
Tłusty czwartek – staropolska tradycja pączki, pączki, pączki…
było ich tak dużo, zjedliśmy je radośnie,
nie ważne, że brzuch rośnie.
Bo pączki nie jemy, żeby się tyło
tylko, żeby nam szczęśliwie było.
Tradycja spełnia ważną i pożyteczną rolę zwłaszcza w rozwoju dziecka. Dlatego trzeba ją pielęgnować, ponieważ jej zanik zuboża nasze dziedzictwo kulturowe.
> >
20 lutego obchodziliśmy w grupie Biedronek tłusty czwartek. Z okazji tego święta pięknie zapachniało w naszym przedszkolu. W grupie VIII Biedronek w ramach zajęć dydaktycznych odbyły się zajęcia kulinarne, zamiast pączków dzieci piekły gofry. Dzieci poznały urządzenia do pieczenia gofrów i zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych. Nazywały i odliczały składniki, z których powstaną gofry. Kiedy ciasto zostało wymieszane, przystąpili do pieczenia. Gdy nadeszła pora z wielkim apetytem dzieci zajadały się goframi z dżemem, polewą czekoladową, cukrem pudrem czy owocami . Łasuchy prosiły o dokładkę. Było słodko i smacznie. Gofry wyszły znakomite!!!
W tym dniu również odbyły się zabawy muzyczno – ruchowe, taneczne oraz zabawy plastyczne. Oczywiście nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku w postaci pączków z lukrem. Dzieci podczas podwieczorku degustowały pyszne pączki. Powyższe działania są doskonałym sposobem, aby w ciekawy dla dzieci sposób tworzyć okazje do poznawania i kultywowania zwyczajów i tradycji polskich.
14 lutego 2020 r. nasza szkoła wzięła udział w projekcie Ministerstwa Obrony Narodowej
„Kalendarz z mundurem”,
którego celem jest zorganizowanie spotkań uczniów z żołnierzami jednostek wojskowych, podczas których będą mogli dowiedzieć się o ważnych wydarzeniach historycznych z dziejów oręża polskiego oraz o historii i współczesnych zadaniach Wojska Polskiego.
Naszą szkołę odwiedzili żołnierze z 33. Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu. Data spotkania nie była przypadkowa – 14 lutego obchodziliśmy 78. rocznicę utworzenia Armii Krajowej.
Historia i dzieje zakonspirowanych sił zbrojnych Polskiego Państwa Podziemnego w latach II wojny światowej było tematem pierwszej części spotkania żołnierzy z ósmoklasistami. Dr Jakub Fischer opowiedział o kampanii wrześniowej i klęsce WP, utworzeniu rządu na emigracji, o życiu mieszkańców Polski w czasie dwóch okupacji i o powstaniu konspiracyjnych organizacji wojskowych – Służby Zwycięstwu Polski, Związku Walki Zbrojnej i Armii Krajowej. Następnie szczegółowo omówił działalność AK na terytorium okupowanym przez Trzecią Rzeszę, aż do momentu rozwiązania organizacji 19 stycznia 1945 r.
W czasie drugiej części spotkania żołnierze z 33. Bazy Lotnictwa Transportowego opowiedzieli uczniom o współczesnych zadaniach sił zbrojnych w Polsce, jak również o swojej codziennej służbie.
Tuż przed Walentynkami klasa 5c wzięła udział w projekcie
„Pogotowie WALENTYNKOWE”.
Uczniowie zaopatrzeni w kolorowe brystole, pisaki, flamastry i mazaki tworzyli KARTKI WALENTYNKOWE. Dzięki ogromnej pomysłowości pięcioklasistów powstały wyjątkowe WALENTYNKI, którymi autorzy podzielili się z kolegami i koleżankami z innych klas.
Prawdziwa uczta dla ucha miała miejsce w naszym przedszkolu 18 lutego.
Pani Anna Lubańska zahipnotyzowała dzieci. Porwała wszystkich do tańca, śpiewu i wspólnego muzykowania. Zaoferowała naszym dzieciom piękną i niepowtarzalną lekcję muzyki. Sówki, Biedronki i Wiewiórki mogły poczuć się jak w filharmonii. Nasze pociechy wspólnie z panią Anią tworzyły muzykę, a zabawie i śmiechu nie było końca.
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie przystąpiła do ciekawego projektu proekologicznego pt. „TRADYCYJNY SAD”. Jak sama nazwa wskazuje, przymierzamy się do sadzenia zdrowego sadu ze starymi odmianami owoców. A królować będą dorodne i smaczne … śliwy. Aż ślinka cieknie na wspomnienie tych smacznych owoców.
Na początku warto wyjaśnić, że „TRADYCYJNY SAD" to ogólnopolski projekt edukacyjny organizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa.
Ideą projektu jest poznanie sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie szkolnego mini sadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych swobodnie na ogólnodostępnym terenie.
Uwaga! Taki sad może zostać założony nawet przy naszej szkole.
Organizatorzy kładą nacisk na prowadzenie sadu w sposób naturalny, tj. z doborem odpornych odmian dostosowanych do polskich warunków oraz zastosowaniem ekologicznego sposobu ochrony roślin, który nie szkodzi środowisku. Chodzi o to, by upowszechnić wiedzę na temat tradycyjnych odmian i przywrócić je na właściwe sobie miejsce. Przy okazji będziemy się uczyć ekologicznego sposobu pielęgnacji drzew oraz dążyć do zwiększenia zasobów genetycznych starych odmian.
Projekt ma formę międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. I już zawiązała się u nas dziesięcioosobowa grupa złożona z siódmo- i ósmoklasistów, a przyjęliśmy nazwę AKTYWNE PEKTYNY.
Właśnie jesteśmy na etapie pierwszym, którego myślą przewodnią jest ROZMOWA O SADZIE. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że patronat honorowy nad projektem objęli:
zaś partnerami konkursu są Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej oraz Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia.
Przed nami dużo pracy, z której już teraz się cieszymy, bo cel jest szczytny. Zachęcamy wszystkich uczniów szkoły do współpracy z naszą grupą projektową. Trzymajcie za nas kciuki!
Grupa IV brała udział
w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować.
Przedszkolaki od września do 24 stycznia wykonały wszystkie zadania zaproponowane przez autorów i koordynatorów programu. Dzieci programowały offlinowo, korzystając z mat do kodowania, kubeczków, krążków i kart z zadaniami. Zadania były wplatane do codziennych aktywności dydaktycznych i sprawiły dzieciom dużo radości. Przedszkolaki już wykonują pierwsze zadania z V edycji programu, która potrwa do wakacji.
> >
Nasze Sówki uwielbiają prace plastyczne. Właśnie spod ich ręki wyszły prawdziwe postacie bajkowe. Zielone włosy... A dlaczego nie? Dzieci pracowały w maksymalnym skupieniu, tworzyły ubranka, nakrycia głowy i przeróżne części garderoby dla swoich kukiełek.
> >
Od postaci z bajek przejdźmy do złotej rybki. Sówki wybrały się na połów. Każdemu dziecku udało się złowić rybkę, która ma spełnić marzenia.
> >
Sówki są nie tylko prawdziwymi wędkarzami. Jesteśmy też groźnym wilkiem, który zjadł właśnie babcię i Kapturka. A za chwilę stajemy się Śpiącą Królewną kosztującą zatrute jabłko, innym razem chodzimy jak kot w butach. A tak w ogóle, to my – Sówki.
> >
Co jakiś czas nasza sala zmienia się w prawdziwą pracownię chemiczną. Dzieci tworzyły ostatnio lawę i mogły zobaczyć, jak wygląda budowa wulkanu od środka. Pojęcia krateru, magmy i lawy są wszystkim dobrze znane. Codziennie poznajemy coś nowego.
> >
FERIE 2020 |
|
![]() |
Warsztaty w KINIE ZA ROGIEM we wtorki:
Prosimy rodziców
|
|