STRONA ARCHIWALNA Szkoły Podstawowej

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Strzałkowie

Przejdź na stronę

STRONA ARCHIWALNA Gimnazjum

Gimnazjum im. Janusza Korczaka w Strzałkowie

Przejdź na stronę

STRONA ARCHIWALNA Przedszkola

Przedszkole "Kubuś Puchatek" w Strzałkowie

Przejdź na stronę

BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Przejdź na stronę

Szanowni Rodzice!

            Zainspirowany troską kolegów, koleżanek, dyrektorów i nauczycieli, ale również głosem rodziców mierzących się z eksperymentem zdalnego nauczania, chciałbym podzielić się z Wami własnymi przemyśleniami w tym bardzo trudnym dla nas wszystkich czasie. Powszechne narzekanie na obciążenie uczniów pracą ponad siły, bez koordynacji, bez narzędzi, bez dostępu do Internetu nie może tworzyć środowiska przyjaznej edukacji.

            Przyjazna uczniowi i jego rodzicom skuteczna edukacja – czy jest możliwa na odległość?

W tym trudnym czasie pandemii, zamknięci w kwarantannie możemy RAZEM bardzo się postarać uczynić wszystko, żeby codzienna frustracja związana z nauką Waszych dzieci, Waszym zaangażowaniem oraz pracą nauczycieli była mniejsza. Musimy sprawić, aby trudne emocje towarzyszące temu procesowi przekierować na moc tworzenia nowej jakości. Jakości, w której wartością będzie samodzielne zdobywanie wiedzy i odpowiedzialność. Wśród osób zajmujących się edukacją wielu dostrzega możliwość zmiany systemu, który nie może nadążyć za uciekającym czasem. System, w którym Złotym Graalem są oceny i rankingi, a nie wiedza i umiejętności, czerwone paski, a nie pasje i zainteresowania.

            Czy zmiana taka może dokonać się w dwa dni? Oczywiście że nie, może zapoczątkować proces tworzenia, przekierowania priorytetów, wartości. Przekornie ten czas da nam wszystkim powód do zmian. Powód, którego wcześniej brakowało, bo przecież skostniały system poprzedniej epoki nie był wystarczającym powodem zmiany. Teraz jest czas, kiedy chcemy czy nie chcemy, potrafimy czy nie potrafimy rzuceni na głęboką wodę musimy zacząć pływać. Podążając tą metaforą nie możemy pozwolić, aby ktoś zaczął się topić, więc ci z nas, którzy pływają lepiej musza pomóc tym, którzy pływać nie potrafią.

            Zwracam się do Państwa z prośbą o wspólną pracę nad systemem zdalnego nauczania. Systemem, w którym na ten trudny czas priorytetem będą aktywności i zaangażowanie, a nie stres i frustracje. Systemem, w którym podstawową rolę będą odgrywały relacje, a nie oceny. W tej złożonej sytuacji kluczowa jest informacja zwrotna, dzięki której nauczyciele będą tworzyć coraz lepsze precyzyjniejsze materiały będące mapami w podróżach po edukacji Państwa dzieci. Bardzo zależy mi, aby role przewodników w tych ciekawych podróżach pełnili nauczyciele, a nie rodzice, którzy za względu na ciężki czas są dodatkowo obciążeni mnóstwem innych obowiązków.

            Bardzo proszę wszystkie wątpliwości, obawy, trudności kierować do wychowawców, pedagogów i psychologa szkolnego. Pozwolą one na usprawnienie i tworzenie przyjaznego systemu, w którym edukacja może stać się ciekawą przygodą, a nie żmudną praca i koniecznym obowiązkiem. Nadzieja pozwala mi myśleć o szkole, w której zaangażowanie rodzica będzie przywilejem wychowawczym, a nie permanentną walką o przetrwanie.

             Ostatnie słowa kieruję do uczniów klas ósmych i ich rodziców. Próbny egzamin niech będzie okazją do postawienia własnej diagnozy. Jak dobrze jestem przygotowany do egzaminu, co jeszcze mam do zrobienia, jakie treści mam już opanowane? Aby przeprowadzić taka diagnozę ufam, że każdy z Was samodzielnie rozwiąże test w wyznaczonym czasie. W drugim etapie zaraz po opublikowaniu klucza rozwiązań, będziecie musieli zmierzyć się z analizą testu. Oczywiście korzystając ze swoich przywilejów wychowawczych w analizie mogą pomóc Wam rodzice. Pamiętajcie jednak, że w analizie nie jest ważne, ile razy wystąpiło A lub B w odpowiedzi, ale refleksja nad tym, co już wiem i potrafię, a co jeszcze muszę zgłębić. W ostatnim etapie konsultujcie się ze swoimi nauczycielami, którzy są ekspertami egzaminacyjnymi i pomogą Wam zmierzyć się ze wszystkimi wątpliwościami i problemami, z którymi nie poradziliście sobie.

            Życzę wszystkim nam dużo zdrowia w okresie przymusowej izolacji, wzajemnego wsparcia w tej trudnej sytuacji, mnóstwo tolerancji na niedoskonałość, nieprecyzyjność i nadziei, że to wszystko będzie powodem pozytywnych zmian na miarę przyszłości w czasach wolnych od lęku i zarazy.

                                                                                                              Z pozdrowieniami

                                                                                                                    Dyrektor

DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA

Licznik odwiedzin

000560179
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
...
W tym miesiącu
Ostatni miesiąc
Wszystko
815
707
2794
545566
48816
74588
560179

Your IP: 18.207.134.81
2020-05-26 10:50

Liczba gości

Odwiedza nas 53 gości oraz 0 użytkowników.

RODO