Zgodnie z rozporządzeniem MEN nauczyciel zatrudniony zarówno w szkole publicznej, jak i niepublicznej, prowadzący kształcenie na odległość będzie mógł otrzymać 500 zł dofinansowania do zakupu sprzętu, w tym m.in. akcesoriów komputerowych, oprogramowania lub usługi dostępu do internetu.

Wszystkie szczegóły określone są na stronie:

https://www.gov.pl/web/edukacja/rzadowe-wsparcie-dla-nauczycieli

  Pobierz wniosek
 pdf icon 2  doc icon

 

   11 listopada 1918 r.

jest datą szczególną w historii Polaków – symbolizuje odzyskanie przez Polskę niepodległości. Jest to data umowna, gdyż powstanie niepodległego państwa polskiego po 123 latach niewoli nie było jednorazowym aktem. Przeciwnie – odradzanie się Niepodległej było procesem długotrwałym, stopniowym i skomplikowanym, zarówno pod względem militarnym, społecznym, jak i politycznym, uzależnionym od różnych uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych. 11 listopada 1918 r. Polska nie była całkiem wolna, wiele jej historycznych ziem musiało na swoją wolność jeszcze poczekać, a co ważniejsze – wytwrać w tym oczekiwaniu, akceptując złożoność międzynarodowych decyzji, by następnie bronić tej kruchej wolności przed jej możliwą szybką utratą. Dlatego data – symbol odrodzenia Polski – nie była łatwą do zdefiniowania. Po wielu dyskusjach, sporach i kontrowersjach to właśnie 11 listopada uznano za Narodowe Święto Niepodległości. Jak pisał redaktor Żołnierza Polskiego w 1920 r.:

„To jedna z najpiękniejszych chwil naszej historii, to wielki, z rozbudowanego narodowego sumienia początek, czyn, od którego zaczynają się dzieje wskrzeszonej do życia Polski”.

Narodowe Święto Niepodległości to symbol nie tylko najradośniejszego dnia w życiu tamtego pokolenia Polaków, dzień zasłużonego triumfu, ale przede wszystkim symbol nadziei i wolności, walki i poświęcenia, godności i wytrwałości, działań rozumnych i zbieżnych ponad podziałami. Jest to symbol jedności i solidarności, sztuki kompromisu i współdziałania stronnictw politycznych. W czasie walki o niepodległość i procesu odbudowy państwowości polskiej nie liczyła się bowiem waga zasług poszczególnych ugrupowań i ośrodków politycznych, skuteczność podjętych działań, czy też wartość pomysłów, koncepcji i planów. Liczyła się tylko i wyłącznie POLSKA. To właśnie dla niej ojcowie niepodległości, tak bardzo zdecydowani w swoich przekonaniach, odrzucili interesy partyjne. Wiedzieli, że tylko jedność, współpraca i konsensus umożliwią powstanie silnego i niepodległego państwa. Potwierdzają to słowa Romana Dmowskiego:

„Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyna, dla której chcemy żyć i pracować”.

Pogląd ten podzielał Ignacy Jan Paderewski:

„(…) winien jestem Narodowi miłość, posłuszeństwo i szczerość. Ja nie szukam ni sławy, ni zysku (…) nie służę żadnemu stronnictwu (…) Znam tylko jedno stronnictwo, które uznaję – to Polska. Wierzcie mi, że żadne stronnictwo Polski Wam nie odbuduje. Zbudować ją może naród cały, dzwońmy na zgodę, a wszyscy pójdą za nami”.

Tylko dzięki takiej solidarności, przedkładania sprawy OJCZYZNY ponad wszystko,

mogło ziścić się marzenie o Polsce, która według I. J. Paderewskiego „(…) będzie wolna i tacy też będą jej mieszkańcy. Podobnie jak w tej majestatycznej i potężnej republice demokratyczna konstytucja Polski zapewni wolność i równość każdemu obywatelowi bez względu na rasę, religię czy poglądy polityczne. Wszyscy będą korzystać z jednakowych praw, jak również będą wypełniać jednakie obowiązki wobec kraju (…) Niech żyje Polska wolna (…) dla wszystkich sprawiedliwa”.

 

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

Mocą rozporządzenia MEN (zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19) od poniedziałku, 9 listopada br. zawieszone zostają zajęcia stacjonarne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Tym samym, do 29 listopada br., przedłużono zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.

Oznacza to, że uczniowie wszystkich klas Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wlkp. w Strzałkowie do 29 listopada br. będą uczyć się wyłącznie w trybie zdalnym.

W sprawach wymagających omówienia czy rozwiązania zachęcamy do kontaktu telefonicznego bądź e-mailowego.

I N F O R M A C J A

Wnioski dotyczące użyczenia sprzętu niezbędnego do realizacji przez ucznia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość należy składać w formie podpisanego skanu wyłącznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Decyzję o przyznaniu sprzętu – zgodnie z regulaminem – podejmuje dyrektor szkoły, o czym zostaną Państwo poinformowani telefonicznie.

Pozostałe wnioski nie będą rozpatrywane.

Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

w Strzałkowie

/-/ Piotr Gałan

 

REGULAMIN

użyczania sprzętu niezbędnego do realizacji przez ucznia zajęć
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
lub innego sposobu kształcenia,
w szczególności laptopa w Szkole Podstawowej
im. Powstańców Wlkp. w Strzałkowie

pdf icon 2

WNIOSEK

o użyczenie sprzętu komputerowego
w ramach kształcenia na odległość
organizowanym przez Szkołę Podstawową
im. Powstańców Wlkp. w Strzałkowie
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem

COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.).

doc icon

 

 

Jak co roku - tym razem z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego - nasza szkoła brała udział w corocznej ogólnopolskiej akcji

Sprzątanie Świata – Polska 2020.

Nasze sprzątanie odbyło się 3 października 2020 r. i zgromadziło  72 uczniów - wolontariuszy,  17 nauczycieli oraz dyrektora szkoły.  Celem podjętych działań było propagowanie ograniczania powstawania odpadów, selektywnej zbiórki oraz recyklingu, a także zmiany naszych indywidualnych nawyków. Nie zapomnieliśmy o pracach pielęgnacyjnych w naszym sadzie.

Tego dnia odbyło się również wstępne podsumowanie projektów:

„ Zielona klasa w przyszkolnym sadzie”

oraz

„ Tradycyjny sad”.

TRADYCYJNY SAD 

W naszym przyszkolnym sadzie prowadziliśmy dalsze prace pielęgnacyjne. Została wykoszona trawa, pod okiem nauczycieli zakładaliśmy palisady wokół drzewek oraz wzbogaciliśmy sad o nasadzenia malin. Wiedza matematyczna przy tych pracach była nam bardzo potrzebna, gdyż w praktyce musieliśmy obliczyć obwód koła i ustalić, czy zakupiona ilość palisad jest wystarczająca. Niestety zabrakło nam materiału….

Sprawdziliśmy również stan rozwoju naszych drzewek i monitorowaliśmy obecność chorób oraz nieproszonych szkodników. Pojawił się również prowizoryczny kompostownik, w którym będziemy gromadzić skoszoną trawę. Jest to doskonały przykład na to, jak można zagospodarować odpady organiczne.

Przycięliśmy również wyrastające z podkładki gałązki. Pracy było sporo, ale bardzo cieszy nas widok rozwijających się drzewek. Nasz sad zyskał również ogrodzenie.

ZIELONA KLASA W PRZYSZKOLNYM SADZIE

W ramach tego projektu prowadziliśmy prace pielęgnacyjne nie tylko w sadzie, ale również w przyszkolnym ogrodzie i na rabatach kwiatowych. Wolontariusze uporządkowali teren wokół szkoły, wygrabili trawniki i poprzycinali przekwitnięte byliny. Dużym  zainteresowaniem cieszyły się skrzynie warzywne oraz sposób ich wykonania. Wykorzystaliśmy suche gałęzie, zgrabione liście, skoszoną trawę oraz glebę. Jeszcze tego samego dnia w skrzyniach zostały posadzone zioła, wysiany jarmuż oraz zimowa pietruszka. Prace również trwały w szklarni, która ze względu na wiosenną pandemię nie została zagospodarowana. W niej podłoże zostało wzbogacone obornikiem. Wysialiśmy rzodkiewkę i szpinak. Będziemy obserwować ich wzrost zokien naszych pracowni …

 

KUCHNIA I PYSZNE ROGALIKI Z PRZEPISU PANI ANI

Nasze koleżanki z kl.8a pod okiem nauczycielek matematyki i techniki upiekły pyszne, drożdżowe rogaliki. Było to nie lada wyzwanie nakarmić tłum młodzieży, zwłaszcza że jeden rogalik absolutnie nie poskromił apetytu po całodziennej pracy. W sumie dziewczyny zużyły 5 kostek drożdży, 1 kg cukru, 6 kg mąki tortowej oraz około 40 jaj, śmietanę oraz 5 kostek margaryny Kasia. Powstało około 600 szt. rogalików z nadzieniem, które wykonaliśmy podczas wakacyjnego spotkania projektowego.

 

W TERENIE GRUPA ROWEROWA ORAZ PIESZA

Dwie grupy wolontariuszy pod opieką nauczycieli udały się w teren. Jedna z nich skrzętnie porządkowała teren wokół hali sportowej oraz miejsca, gdzie ma powstać park postulowany przez młodzież. Tam głównie „królowały” rożne butelki po napojach, kartony, papiery….

Druga grupa – rowerowa udała się do pobliskiego lasu w okolicy Wólki i Paruszewa. Młodzież sprzątała dukty leśne, które są trasą spacerową okolicznych mieszkańców.

 

 

PODSUMOWANIE PROJEKTÓW

20201003 105817

Tego dnia w czasie naszych proekologicznych prac odwiedziły nas przedstawicielki Unii Nadwarciańskiej oraz Stowarzyszenia Uśmiech Dziecka, które to nadzorują realizację projektu  „Zielona klasa w przyszkolnym sadzie”. Z funduszy uzyskanych na realizację tego projektu zakupiliśmy między innymi: praktyczny domek ogrodowy z blachy powlekanej, narzędzia ogrodnicze, 4 komplety ław i stołów, tablicę, środki dezynfekujące oraz robocze i jednorazowe rękawice. Panie zostały zapoznane z księgą sadu, w której skrzętnie odnotowujemy i dokumentujemy nasze sadownicze działania. W podsumowaniu naszych działań uczestniczyła również pani wicedyrektor.

 

TRADYCYJNY SAD DLA RODZICÓW

 

Oj, nie możemy się doczekać smacznych owoców naszej pracy!

                                                                                                                                                                                                                                         Aktywne Pektyny

Zachęcona sukcesem ubiegłorocznego ,,Dnia Dyni" klasa 2a pod opieką wychowawczyni Małgorzaty Drzewieckiej zorganizowała tym razem

,,Dzień Kartofla" dla klas I-III.

Święto odbyło się 7 października br.
Podczas wspólnych zmagań sportowych, wesołych zabaw i śpiewów dzieci poszerzyły wiedzę na temat historii ziemniaka, jego cech i przeznaczenia.
Impreza nie mogłaby się odbyć, gdyby nie wielkie zaangażowanie rodziców uczniów klasy 2a. Dzięki nim dzieci mogły skosztować klusek śląskich i chipsów ziemniaczanych.
Pogoda i humory dopisały, więc i zabawa była znakomita.

 

02.10.2020 r.

X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Hasło, które przyświecało obchodom tego dnia to:

Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!

Uroczystego otwarcia  przez radiowęzeł dokonał pan dyrektor Piotr Gałan, a dwie uczennice klasy 8c – Hania i Tosia - zapoznały uczniów ze szczegółami.

Tego dnia, na każdej lekcji matematyki uczniowie klasy piątej, szóstych, siódmych i ósmych brali udział w pięciominutowym sprawdzianie ze znajomości tabliczki mnożenia.

20201002 140215

Podczas zajęć rozwiązywali także różnego rodzaju zadania i łamigłówki związane z tabliczką mnożenia oraz przypominali i ćwiczyli techniki mnożenia pamięciowego liczb dwucyfrowych. 

20201002 083538

W kolejnym tygodniu ich młodsi koledzy z klas czwartej wcielili się w rolę EGZAMINATORÓW i na lekcjach matematyki sprawdzili te minitesty,  po czym wyłonili MISTRZÓW TABLICZKI MNOŻENIA.

20201009 064445

 

W egzaminie udział wzięło 279 uczniów,

z czego 156 otrzymało zaszczytny tytuł

EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA.

 

Uczniowie klas 3. również bardzo chętnie przystąpili do X ŚDTM. W czasie zajęć nie zabrakło zabaw multimedialnych z wykorzystaniem zadań z matzoo.pl oraz gier Wordwall przygotowanych przez wychowawców. Uczniowie grali w ulubioną grę karcianą ,,Ja mam, kto ma?", układali puzzle matematyczne i grali w gry planszowe, wykorzystując dziesięciościenne kostki. Na boisku szkolnym natomiast utrwalali tabliczkę mnożenia, wykorzystując namalowany kalkulator. Uwieńczeniem wszystkich zmagań był konkurs na Mistrza Tabliczki Mnożenia i pamiątkowy certyfikat, który otrzymał każdy uczestnik.

W ramach obchodów X Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia miłośnicy łamigłówek wzięli udział w Internetowym Konkursie Matematyczno-Logicznym „ARCYMISTRZ MNOŻENIA”. Konkurs odbył się w pięciu kategoriach:

ALFA – 5  uczestników, z których dwóch przeszło do finału,

BETA – 2 uczestników,

GAMMA – 3 uczestników,

OPEN – 2 uczestników,

TEACHER – 2 uczestników, z których jeden przeszedł do finału.

Organizatorzy zaproponowali również udział w konkursie filmowym dokumentującym przebieg akcji edukacyjnej Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia "ŚDTM 2020". Zainteresowali się nim trzej uczniowie klasy 8c – Dominika, Norbert i Oliwia. Oto ich film:

Oj, jak przyjemnie jechało się wśród drzew, z górki na pazurki przez wólecki las, prosto przez Pospólno, Podkornaty, Katarzynowo i do Janowa! Taki był finał projektu matematyczno-przyrodniczego realizowanego przez wychowawczynię w klasie 8b. W słoneczny czwartek 24 września ósmoklasiści wzięli udział w trzydziestokilometrowym rajdzie rowerowym. Podczas przeprawy po piaszczystych drogach nie obyło się bez przygód. Aż 5 awarii rowerów nie popsuło jednak humorów. Wszystkim problemom zaradził niezastąpiony  wuefista, p. Krzysztof Graczyk, który okazał się prawdziwą złotą rączką. Ósmoklasiści co prawda też byli przygotowani i odpowiedzialnie podeszli do wyprawy, zabierając ze sobą potrzebne klucze. Okazuje się, że na młodzież można liczyć i to w najtrudniejszych przypadkach. Serce rośnie pedagogom i od razu nabieramy sił do walki z koronawirusem. Wiadomo, że aby być zdrowym, warto ruszać się na świeżym powietrzu i doskonalić umiejętność gry zespołowej. Zgodnie z tym przekonaniem po krótkim odpoczynku i smacznym posiłku na boisku w Janowie uczniowie rozegrali mecz w piłkę nożną z udziałem nauczycieli. Remis 5:5 wszystkich satysfakcjonował, spowodował nawet wzrost apetytu na kolejną wyprawę w nowym semestrze.  Takie lekcje w plenerze są potrzebne naszej młodzieży nie tylko z uwagi na walory przyrodnicze i wartość edukacyjną. Sprzyjają integracji zespołu klasowego oraz uczą odpowiedzialności. Ósmoklasiści wierzą, że endorfiny wydzielone podczas tego rajdu zmobilizują ich układ odpornościowy do walki z wirusami.

Uzdolnionych osób w naszej szkole nie brakuje, zwłaszcza tych obdarzonych zmysłem artystycznym. Miło nam poinformować, że 9 września dwie nasze koleżanki otrzymały cenne nagrody za swoje prace w Powiatowym Konkursie Plastycznym BEZPIECZEŃSTWO NA WSI – „Nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz”. W konkursie organizowanym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wzięło udział ponad 20 szkół podstawowych. I tak I miejsce w powiecie zajęła Emilia Kukawka z kl. 8a, a III miejsce Julia Wężniejewska z kl. 7d.

Dziewczynkom serdecznie gratulujemy talentu i wyróżnienia.   

DSCF6848

Jesteśmy z Was dumni!

Licznik odwiedzin

000756120
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
...
W tym miesiącu
Ostatni miesiąc
Wszystko
436
1023
1459
744006
38504
39168
756120

Your IP: 3.94.21.209
2020-11-30 08:49

Liczba gości

Odwiedza nas 164 gości oraz 0 użytkowników.

RODO